Manichiuristă sau consilier?
Se spune des că manichiuristele sunt ca un psiholog, însă puține cliente știu unde e limita și adesea se destăinuie și ating subiecte delicate. Întrebarea e: să dăm sfaturi sau să ne exprimăm punctul de vedere? La o manichiuristă clienta stă până la 2 ore pe lună. Manichiurista o ține de mână, fără să vrea se crează o legătură de încredere între ele. De foarte multe ori clientele ne povestesc situații de viață foarte personale sau evenimente de care nici nu suntem curioase cu adevărat. Ne introduc în viața lor privată fără să vrem, ne destăinuie chiar și cele mai mici detalii și uneori ne cer și sfaturi. Trebuie să ne gândim de două ori la ceea ce clienta spune, dacă merită sau nu să ascultăm și cum ne va afecta asta pe noi dacă ne implicăm. Trebuie să învățăm să ne “închidem” urechile, nu va fi ușor la început, dar există totuși ceva care poate ajuta.

Când te pui la masa de lucru trebuie să conștientizezi că problemele altora și conflictele altora nu sunt ale tale. Dacă îți povestește clienta ceva tu nu trebuie să asculți, doar să auzi. Între timp tu trebuie să te concentrezi pe un singur lucru, pe calitatea serviciilor prestate. Nu luați partea nimănui, nu vă supărați, nu vă implicați emoțional. Poți avea o părere despre cele spuse, dar cea mai deșteaptă alegere este să o păstrezi pentru tine. Sigur, știm că nu e ușor, dacă clienta întreabă “ce să fac?” în nici un caz să nu îi dai sfaturi, deoarece vei merge acasă și înainte de culcare te vei trezi că gândurile tale nu te lasă să dormi și că problemele pe care le-ai auzit toată săptămâna îți influențează starea de bine. Cel mai bun sfat pentru o manichiuristă ar fi: în cazul în care clienta se plânge de problemele ei, doar așa poți să le dai drumul, dacă nici nu le prinzi.